Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Inlägg efter

Kategori: Avdelning 96, Behandlingen, Hjärnhelvetet, Sjukhus

 
Min blandade spellista på Youtube som håller mig sysselsatt på dagarna. Min bästa sällskap på sjukan.
 
Tumören är kvar och håller mig sysselsatt. Vet dock inte om jag är tröttare än normalt, eller om man tilllåter sig att vara trött nuförtiden. 
 
Igår, skulle jag promt gå till käk-kirurgen, trots sköterskornas invändningar. Gick bra, skojade friskt med transportören, tills vi kom till "hörselgången"..
Då var det som att gå in i ett moln, allt försvann och hjärnkontoret hade ett par röda minuter som den fick kämpa för att hålla skeppet på rak kurs, och inte göra en tvär sväng rakt in i väggen.
Men vi kom till käk-kirurgen... Tandläkarn, som faktis hade varit på Berga och vårdat piloterna och dykarna, sa att jag verkligen var för stor för att platsa i hörselgången..
Mycket lustigt Peter.. Men jag var där för att kolla upp käken och inte beklaga över mina manövrerings problem i hjärnkontoret.

Han var iallafall facinerad över min infektion i käken! Ja, vad säger man, har den varit med sedan november 2011 och överlevt 4 penicilinkurer! Folket måste ha varit halft imponerade att jag hade fått så mycket kurer, utan att det kollats upp ordentligt. Ska ta bort elaka tand nr2 nästa onsdag. Samma  dag som min bil ska in på service.
 
På kvällen var jag inte det minsta glad. Det var väldigt tråkigt på avdelningen på ett tråkigt sätt. Mycket tankar rörde sig i huvudet, skit skiten att man inte kunde gå som normalt, att man inte hänger med riktigt på allt som sägs till en och att man är trött hela hela tiden pga en tumör i huvudet, och inte för att man hade blivit lat.
 
Hade det varit latmasken, hade man kunnat spöat ner skiten och fortsatt utan den, men nu om jag kommer upp i en högre puls, eller bara blir upprörd, får jag att par djävla cp-ryckningar i högersidan, lägg till huvudvärken, och så får man inte glömma bort febern! Livet leker!

Tände till på samtliga cylindrar, efter att ha textat en kort fråga till en som jag kände (mest för att komma på bättre tankar), men svaret var inte det man ville. Så samtliga cylindrar tändes, och efter att jag fick lugnande, då huvudet höll på att sprängas, måste jag ha fått baktändning i hjärnkontoret, för då var det blandat galenskap, när man gick igenom allt som har hänt tidigare, vändes kakan igen.. Kan ju inte direkt säga att man just nu känner sig stabil...
 
Därmed upplyser jag folk att svara smart eller låta bli.
Kommentera inlägget här: