Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Vanliga dagar med normalitéten

Kategori: Vanliga dagar

 
HÄLSADE PÅ JOBBET igår! (fredagen) :D
Det var mycket upppiggande och kul! Att bli akut bedömt dåligt sjuk under semestern är inget att rekomendera! Speciellt om man älskar sitt jobb och bara vill återvända. Bara att man inte får för doktorn, eller får och får, men de vill inte att jag ska anstränga mig..
Betyder bara en sak: ....
Lazy days as a spoiled brat!
 
Men det var kul att hälsa på jobbet igen =)
 
 
Händelserik dag. Var till Linde och lämnade in bilen igen, till samuels bil. Får se om de förstå sig på bilen som gör mekanikerna lika frustrerade som Doktorerna blir på mig!
AC'n fungerar nämligen bara när solen inte skiner på den, och sprutar ut 40 grader C när solen skiner! Den bilen är antagligen lika logisk som kvinnligt tänkande!
 
Köpte min nya favorit dricka, Ginger-beer från bolaget! Fick inte visa miitt leg för kassören, då jag köpte alkoholfritt... Angelica påstod att jag bara ville visa upp mitt körkort.
 
Hälsade på grisarna på Linde plantmarknad, mycket trevliga damer. Döpte dom till Grisa och Grise, de älskade maskroser, som jag tog som min uppgift att finna åt dom. Skulle bli förvånad om personalen hittar några maskroser nära Grisa och Grises inhägnad!
Httade en till gris, utan prislapp, antog den var fri att ta, då den saknade pris, men glömde ta med den, så jag och Angelica hamnade i en häftig diskusion om Mamma och Pappas störar som de ska ha i sin framtida damm! De ska heta Benny och Conny. De ska vara tama och Conny ska vara otursfågeln!
Annars var jag som vanligt, fullkomligt onormal för att vara normal. Bildbevis ska komma!
 
 
Investerade i en bra klocka idag! Ska vara repsäker och ska tåla mitt jobb, men även passa till 
vardags. Var antingen en ny data eller en klocka. Men datorer blir man ändå aldrig klok på, så det blev en klocka, som faktis kan hjälpa en i vardagen! =)
 
Somnade på en gång när jag kom hem. Än så gör medicinen en trött...
 
Sedan på kvällen kom Mormor och Morfar på besök och vi käkade.
Hade på mig min tilltänkta Höstmiddag-outfit, men hade inte kunna vara duglig till något annan än att klaga på trötthet och vara irriterad vid den tidpunkten av året, så den fick invigas idag. 
Min Syster Angelica har bättre bilder, men får se när de kommer upp på World Wide Webb..
 
Kan säga så här, 22 dagar på Antibotika eller penicillin, börjar ta på magen nu. Den så kallade härdade magen som har överlevt 3 Kåvepenin kurer, samt 1 Dalacin-(aka RÄVGIFT) kur, tycker att det bör räcka nu med penicillin och allt som har med bakterier att göra..
 
 
/// Miss Egg-brain
 
 
Kommentera inlägget här: