Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Nya planer för hästarna

Kategori: Hästarna, Sessan, Vanliga dagar

Sessan, den svarta faran, ska härmed bli en lugn häst, efter att hon var rodeo häst förra veckan...
Men nu ska vi träna på att hon ska kunna bära upp sig själv, när man longerar henne. Det är inte så lätt som den verkar, enligt henne, som helst vill rusa i 170 km/h.
Det gick åt rätt håll iallafall. Efter 20 min på volten så började hon slappna av. Ska nog börja med att longera henne innan jag sätter mig upp på henne.
Sedan kom Laakso, hennes son. Och som den överbeskyddande moder hon är, var hon tvungen att ha koll på vart mannen tog vägen, så hon glömde mig.. Men efter lite bråk så kom vi in på rätt väg ytterligare en gång. Sedan räckte det för dagen.

Rain däremot var inte bättre hon idag. Madame Röd, hade verkligen vaknat på fel sida. Hon stegrade några gånger, sista gången hon dummade sig, fick hon ett slag på nacken. Hon slutade att fjolla sig, så det hjälpte iallafall, vore dumt om hon fick in dumheter som vana.
Efter smäll-incedenten så blev Rain istället pigg... Så då longerade vi lite i den fina vårsolen.

//Rebecka
 
Kommentera inlägget här: