Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Pisskallt och solsken!

Kategori: Hästarna, Vanliga dagar

Efter gårdagens heldagspyssel med att göra om mitt rum nere till marsvins/hobbyrum och själv flytta upp till mitt skrymsle uppe, passade jag på att rida idag i det sköna vädret!
 
Först ut var Rain. Vi red redan kl 9.00. När vi red iväg hade jag solen i nacken= Pisskallt. Men då planen var att rida längre, så blev det så fint att jag fick solen i ansiktet. Riktigt skönt, så skönt att jag red extra långt i den sköna solen!
Sedan när jag vände och fick bitande kall vind i ansiktet ångrade jag genast min längre morgontur... Men det skulle som tur bara vara i ca 1.3 km med sol på ryggen och sedan skulle riktningen bli rätt för att få solen i ansiktet. Nä, då gick solen i moln och allt var pisskallt! Fick ingen värme alls.
 
Inte nog med det så hade Rain tagit till sig att tvättstugan var totalt LIVSFARLIGT! Medans skällande hundar, porlande broar, arbetande maskiner eller andra läskigare byggnader inte alls var så farligt.
 
Sedan red jag tanten runt 11. Då hade jag klätt upp mig, för det var verkligen kallt med Rain.
 
Men då var Tanten rätt så lugn och inte alls rädd för tvättstugan, som hon så vackert demostrerade för Rain i söndags...
Men det blev en lugn tur med henne också.
 
Nu väntar bara ett stall att mockas. En bra sak med att mocka, man blir varm.
 
//Rebecka
Kommentera inlägget här: