Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Pucko gamlingar...

Kategori: Hästarna, Vanliga dagar

Som vanligt på morgnarna så slänger jag ut höet på morgonen i hagarna, sedan leder jag ungdomarna ut i sin hage och släpper mina trofasta "gamlingar, de som brukar rusa ut i hagen och börja gluffsa i sig höet...
 
Inte imorse... Aragon gick rätt, men tanten tog en helt annan väg, så hon "fastnade" bakom en snöhög. När jag skulle hämta henne, ville Aragon helt plötsligt inte vara själv i hagen, så när jag var upptagen med att få ut Sessan ur hennes situation, kom en nöjd Aragon trippandes förbi mig och Sessan... påväg mot huset...
 
Så då var det att släpa ut Sessan i hagen och hota mannen att han skulle både flås och kastreras om han inte kom till hagen. Så dramatiskt var det inte, hotade igentligen bara att han inte skulle få hö om han inte genast vände på klacken. Eftersom Aragon är en smart häst kommer han om man hotar honom tillräckligt med maten ;)
 
Sedan var det frukost och ge sig iväg till sjukan och göra MR.
 
//Bernie
 
Kommentera inlägget här: