Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Städtorsdag med lek på småtimmarna

Kategori: Vanliga dagar

 

Idag så vaknade jag med att vara ensam i sängen. Varken Virus eller Peo låg bredvid mig. Att Virus gått iväg är ingen direkt nyhet, men att jag vaknar efter Peo är nog första gången sedan vi blev ett par. Något omtöcknad av att vara nyvaken och otroligt seg, så ropade jag ett par gånger utan svar. Visste att han skulle ta en tur med sin leksak, men att han skulle åka utan att säga något var inte beräknat. Sedan så hörde jag att badrumsdörren öppnades och sedan kom en nyduschad pojk med en hund efter sig. Var fortfarande imponerad att pojken gått upp innan jag ens vaknat.

 

Efter en lätt frukost och kort promenad med Virus i den kvava värmen, så gick vi hem igen och pussade Peo innan han tog sin ytterst lugna tur med sin leksak runt Arvidsjaur och Jokkmokk…

Jag försökte mig på att måla lite, gick sådär och kände att jag behövde lite sockerbomber för att få hjärnan att börja samarbeta med mig. Så det blev lite målning bara. Inget spektakulärt, men rart.
Min kära klon uppdaterade mig om saker som jag redan hade en föraning om och påminde mig att de ska komma imorgon och inte i övermorgon, då det är torsdag idag och inte onsdag som min hjärna intalade mig att det var.

 

Men jag tittade på lite serier efter att ha målat och pratat gojja med Angelica. Passade på att äta mina älskade snabbnudlar, då jag ändå var själv hemma. Laddade hem Pokémon Go och Alpaca World från US AppStore. Blev snabbt besatt av Alpaca World!

Låg och vilade lagom att Peo kom tillbaka efter sin 5 timmars tur. Virus och jag var utslagna av värmen, även om Virus gjorde ett tappert försök att visa sin uppskattning, så låg jag uppslukad av Alpaca World.

 

Vi åt lite rester från igår och så tog vi tag i städningen. Jag fixade åt marsvinen och badade även de, medan Peo dammsög och torkade av golven med moppen.

Sedan tittade vi på Batman; The Dark Knight Rises. Måste säga att jag fördrar Bane före Jokern. Bane är mer ”fair” när han mördar och det är inte en kaotisk psykologikrig i min hjärna, som det blir med jokern… Bane säger att människan ska dö och då dör den. Väldigt enkelt.
Med Jokern så vet man inget.

Och det gillar inte jag.

 

Efter filmen så blev det Virus höjdpunkt av dagen. Vi gick och busade på en åker där bonden pressat ensilagebalar! Då ingen annan i Sävast är ute med sina hundar, barn eller sig själva för den delen heller klockan 23.00 på kvällen, var vi rätt själva och Virus kunde få leka av sig när det ändå är så svalt och skönt ute som det är på kvällarna. Körde lite fot och så lite klicker på väg till åkern, men väl framme så busade vi loss med Virus Kong leksak och att bli jagad av mig och Peo.
Turades även om att låta Virus få söka efter oss innan vi gick hem med en trött, men nöjd hund.

 

//Bernieb

                                            

Kommentera inlägget här: