Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Måndag Blues

Kategori: Vanliga dagar

Igår kväll tyckte Peo att jag såg alltför sliten ut efter vår mil. Även om vi bara gick på en väg, så var jag ärligt talat riktigt sliten. Det säger jag inte emot. Så klockan 07:00 i morse tog han Virus på promenad, åkte iväg med min bil till däck firman, där de bytte de gamla snedslitna däcken mot nya samt utförde nya hjulinställningar. Peo gick sin promenad på en mil, kom tillbaks lagom att de var klara med bilen.
Lagom att han kom hem igen så var jag vaken.

Så det blev ingen mil för mig. Vi åkte sedan iväg och tvättade pärlan efter min och Peos pedantiska stil. Tog nog en timme. När den var ren och torr, så såg jag att den fortfarande fet fläckar efter insekter, så jag motstod frestelsen att ta in den igen i tvätthallen igen. Men vi tog sedan en varsin glass och eftersom jag förlagt min plånbok igen, så fick Peo bjuda igen ^^

Efter det åkte vi hem. Jag hämtade Virus samt städartiklar och så dammade och dammsög av den inuti och gjorde lite om bakluckan, så att Virus kan åka i bakluckan när vi sedan åker mot Hälsingland och Östersund nästa vecka.
Virus och jag tog det lugnt annars idag. Han var riktigt trött han med, även om han var riktigt leksugen mot kvällen. Gick runt och visade sina leksaker, gick som en mallgroda och försökte locka oss att börja leka med honom. Peo gick med på det, medan jag var nöjd att titta på när lika barn leka bäst.

Lagade sedan ett väldigt spännande recept på en Asien inspirerad soppa. Det kom från min PT recept bok. Men jag som är usel på att följa recept, insåg att receptet i sig var lika dålig själv att följa receptet. Den bytte ut ord och ingredienser allt eftersom.
Men det blev en soppa tillslut. Den hade skärt sig något, men smaken kunde varken jag eller Peo klaga på.

Tittade på Wolf of Wall Street på kvällen. Peo insisterade att jag skulle titta på den filmen, då jag helt ratat den tidigare, då jag trodde att den var en typisk Leonardo di Caprio film. Hans filmer brukar inte vara av de roligare slagen. Även om hans filmer är bra, så är de inte ur min smak, utan jag brukar vänta med att se på de tills jag är mogen själv. Men nu blev det vad trodde var ännu en seriös, tvistad film med Leonardo.

Men Wolf of Wall Street var inte seriös eller djup. Den var rolig och lättsam. Även de scener där han bråkade var underhållande. Så den kan jag nog se på igen när jag glömt det mesta om den. Men det lär inte ta så lång tid.
 
 

//BernieB
Kommentera inlägget här: