Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

så Mycket bättre!

Kategori: Akademiska sjukhuset, Behandlingen, Sjukhus

Tror Min nya doktor (Bosse fick permission från mig) är glad att jag är så PIGG

Men en snabb genomgång på Min bergochdal-bana den här månaden!
Dagen innan operationen! vi mätte mina nervbanor, med styrda magnet impulser, kan säga att efter år med häst-elstängsel, var det inte vidare bekvämt med stötar direkt i huvudet, som gick ut i impulser i diverse kroppsdelar
Den är "mätutrustningen" i pannan lyckades jag självklart nästan ha sönder! Kostade bara 5000kr/grå prick. Det är tur att, Hans, redan innan han träffade mig anpassade sitt hår, till det kortare, så att skillnaden inte skulle bli för markant..
!
Änglarna Susanne och Björn som räddade paketet Rebecka ifrån Uppsalas dystra miljö.
Kan inte klaga på själva vården i Uppsala, den har trots allt räddat mitt liv!

Nedsövingen, kan säga att jag var fast besluten att inte somna så lätt, men jag kommer inte äns ihåg att de tog bilden. Det enda jag kommer ihåg är inget och att de väckte mig 8 timmar senare.

Första kvällen (11/9) i USÖ, Lars och Kotte kom med Sushi till mig <3 <3. Den kvällen kunde jag knappt sitta för egen maskin, utan sitter i ett uppdraget läge, som kroppen "fastnade i".
 
Jag på NIMA efter operationen, hade Artär-infart, slutet drännage till huvudet, urinkateter, syrgas i näsan, dropp, bägge fötterna hade infarter (så narkosläkarna kunde ge mig narkos under den korta narkosen på 7-8 timmar, kort och gott en vanlig arbetsdag, undrar om de tar någon lunch, Göran kan inte bli kissnödig direkt, jag tycker fortfarande att det inte var någon tid, sov som sagt genom hela) (är fortfarande imponerad över Görans piller jobb under 7-8 timmar), Hade elektroder på hela kroppen( hittade fortfarande "nya" 2 dygn efter att de kopplade ur mig), infarter på vänster handrygg, puls-sak på fingret.
 
Kännde mig lagom uppkopplad och Göran fick djupare ringar under ögonen när han kollade till mig efter operationen, då jag knappt kunde röra vänster sida (röra den kunde kroppen annars göra själv men jag hade ingen aning om hur jag skulle göra) eller prata, men det gick lättare att prata om man lyfte på huvudet, men det tyckte Göran var onödigt. 
Han ville på sin semester och inte stanna för att operera om dumma soldater som inte förstår att de ska ligga stilla med huvudet efter en lååång operation, eller som patienten sa när hon vaknat "är vi redan klara?!" 
Det var nog tur att kroppen svarade fel på morfinet! Annars hade de haft en jobbig patient på NIMA, jag hade inte mycket val på vad jag skulle göra den där natten på NIMA, ligga stilla pga smärtan eller somna pga utmattning, då alvedon visserligen hjälper lite, men jämnfört med morfinet kunde man sova gött!
Nej, åter igen jag var inte normal innan heller och förväntas inte bli det efter att en kirurg rört om i huvudet på en!
Daniel, du har ett pyssel du kan fundera på! Göran körde "slingrande Ormen" när han hade fria tyglar med rakmaskinen den 6/9!
 
Kan säga att förra veckan, den här tiden, var stackars hjärnan tömd på all energi och då hade jag rest som ett paket, från Uppsala till Örebro, idag har jag själv gjort nästan allt som man gör en vanlig dag och är Lagom trött. :)
 
/// Rebecka (kan inte skriva Egg-brain Längre)
Kommentera inlägget här: