Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Le Muppet show!

Kategori: Teckningar, Vanliga dagar

Fick måla idag hos kuratorn, med de lugnande orden "Det behöver inte vara fint, jag förväntar mig inte någon tydlig bild!". Meningen är att man ska med hjälp av bilden förklara sin situation, sedan tror jag också att någon bildtolk kommer tolka bilderna, för att som jag tolkade det så, så skulle jag tänka till vilken färg jag valde, vilka figurer jag gjorde. Jag fick måla streckgubbar om jag nu kände för det.

Varnade henne att jag inte kan teckna normala bilder, utan de är oftast "oseriösa" karikatyrbilder och jag var inte på humör för att teckna, utan ville ta upp en del saker. När folk ber mig måla något, när jag inte vill, brukar bilderna sakna allt med seriösitet att göra... Hon tog varningen med en nypa salt först.
Det blev en karikatyr bild á lá Rebecka..

Sedan gick vi igenom alla mina tecknade bilder från Ipaden och hon behöll bilden jag tecknade.
 
Typ sådan bild fick hon, fast ritad med vaxkritor..
Kommentera inlägget här: