Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Pyssel

Kategori: Billie, Marsvinen, Vanliga dagar

Först imorse så var det fodra djur och promenera med hundar. 
Sedan så kom jag fram till att jag inte kunde ta bort Putte, Gilbert och Gurkan bara för att jag inte ville ha de i huset. Så jag kom fram till att de kunde bo i stallet och ha en massa spån och halm i en bur och då alla djuraffärer har rea på sina uteburar nu, så tänkte jag kolla på en efter jag besiktat bilen.
 
Så jag och Kyra körde mot Hallsberg och ställde in oss i kön på att besikta bilen. Kyra var glad som vanligt och blev riktigt omtyckt på bilprovningen och bilen gick självklart genom besiktningen UA :)
 
Sedan gick vi till Bra Zoo i Hallsberg och kollade efter en utebur. Vi hittade en bur som var lagom stor och som hade satts ner i pris, men också hittade vi ett billigt täcke till Kyra att has på när hon går på sin kurs och så ett kg hundgodis.
Dock så ville jag inte ha butiksexemplaret, då S40'n inte rymmer en stor utebur, än mindre med en CaneCorso tjej, så jag ville ha en i låda. Dock så hade de inte några lådor på lager och försökte sälja den färdigmonterade buren till ett ännu mer reducerat pris, vilket jag självklart gick med på efter en liten tänketid. 
Så det blev till att dra hem, byta bil och hämta min utebur :)
Ibland ska man ha tur.
 
Väl hemma så fick Lakrits och Runar flytta in från lekstugan, till samma rum som tjejerna bor i, innan grabbarna flyttar till sitt nya hem.
 
Gurkan, Gilbert och Putte hamnade i stallet och är härmed stallmarsvin och kan gosa ner sig i mycket hö och halm.


Och lekstugan fick bli magasin för marsvinens uteburar 


Sedan så hände det inte så mycket mer hemma. Red inte någon häst idag. Dels för att jag var ruskigt trött efter min lilla hallsbergs turné, men också att hovslagaren var här idag och verkade alla hästarna och berömde deras hovkvalité :)
 
Så det var en bra dag.
Kommentera inlägget här: