Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Länge sedan sist igen...

Kategori: Hjärnhelvetet, Hästarna, Rain, Sessan

... Men min mobil rymde ur min ficka och gjorde magplask på den mycket hårda grusvägen som hade packas duktigt av både regn, torka och diverse fordon som flitigt använda vägen för att kunna ta sig från punk A till B.
 
Men nu hoppas jag att jag ska bli lite duktigare på att uppdatera i bloggen igen.
 
 
Le moi när jag rider.
Obs. Det är mycket fel att leka med mobilen under ridturer! 
 
Men på grund av en viss tumör i hjärnan så har individen på bilden en övertro angående sin odödlighet och leker Hej vilt med sin mobil.
 
 
Mina tanter
F.v. Rain och Sessan.
 
Vi tog en liten tur upp i gatan innan min taxi kommer och tar mig till USÖ, för att ha fika med andra tjejer och unga kvinnor med förvärvad hjärnskada. 
 
Ridturen var en lugn en och tanterna var föga imponerade över turen. Förutom en vattenpöl som uppenbart dök upp från ingenstans och Rain flög upp i luften för att unika vattenpölen lömska attack mot henne.
Sedan såg vi också ensilage plast som en bonde inte tagit undan efter sig och där skulle Sessan primtal stanna för. Så jag som höll i hennes grimskaft höll på att flyga ur sadeln baklänges, men som tur var så saktade Rain in och Sessan gick framåt innan det hann gå så långt att jag föll av.
Dumt nog så har, man som van ryttare, ett fast grepp om tyglar eller grimskaft i ryggraden. Så man släpper inte saker som man håller i. 
 
Väl hemma så möttes man av en liten Brynolf som varit under trappan hela tiden och väntat på att man skulle komma hem igen.
 
 
/// Bernieb 

KOMMENTARER:

  • Angelica säger:
    2016-07-01 | 22:58:05

    Hahaha älskar alla autocorrect som finna lite här och där! xD

    Svar: Ja, de får vara kvar :D
    Rebecka B

Kommentera inlägget här: