Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Inför den stora resan

Kategori: Marsvinen, Vanliga dagar

Imorgon så bär det söderut för min och mr P små lurviga grisar. Kotte med make ska ta hand om de fem små marsvinen medan jag ska få behandling. Så de kommer bo i Järvsö på obestämd tid.

De får med sig nästan alla saker. Allt får inte plats i bilen eller är onödigt. Men spån, mat, filtar, handdukar, gardin, gallerbollar, selar med koppel, hårsnoddar, schampoo, borstar, kammar, burar, transportabel lekhage och godishållare kommer med. (null)


Sedan, trött som jag var efter en dag på jobbet och så bakat en ny sorts bulle, så räknade jag med att vi skulle åka 8 morgonen därpå och säger triumferat att vi får en timmes sovmorgon, varpå P påminner att vi ska åka 7 och kliva upp 6.
Jag ser moloken ut och uttrycker ett kort "ugh, jaha..." innan jag gick och borstade tänderna.

  • Ett klassiskt jag. Ta ut de små segrarna, även om det kanske inte är sanningen.
Kommentera inlägget här: