Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Vad gör man när man vet vad man vill, men man har en sak i vägen.

Kategori: Hjärnhelvetet, Vanliga dagar

 
Som sagt så vet jag vad jag vill. Har haft flera backup plans, men varenda gång jag är påväg framåt, så kommer livet och biter mig i baken. När jag allt väl fått iordning på mitt skit, så fick jag veta att jag hade hjärntumör och det ställde till med rätt mycket. Tills jag träffade min sambo, fick bättre support på att våga sig på motgångarna igen och när mitt tal som varit en stor brist under 5 år börjat repat sig efter mycket pusch och träning, samt att jag klarar av 75% jobb ifrån 0% jobb och stress, så fick jag veta att min hjärntumör varit aktiv igen och att jag ska operas igen. Vilket suger. Intte själva behandlingen. Jag kommer få ligga på en säng dagarna i ända, titta på så mycket dator/tv som jag vill och när operationen görs, så får jag nog sova. 
 
Men jag kommer få samma besvär igen antagligen och männikors oro över det hela tynger ner mig, då jag inte har någon som helst makt i detta. Förutom att vägra vård. Men då kan man fundera vem som är dum här.
 
Men det är inte problemet, utan tiden är mitt problem samt mina "höga” mål. Jag har inte tid att vara sjuk. Än mindre med en hjärntumör och dess bagage. Jag vill göra det jag vill, vad det nu må vara. 
Jag vet att jag trivs mycket bra med hästar och allt slit och urvridna muskler som kommer med i paketet. 
Men jag jobbade på bättre innan jag fick veta att det bara var en tidsfråga innan det var dags för operation igen...
 
Mitt liv suger ibland, måste jag medge. Men bara på typ 1% utav mitt liv. Resten är rätt mycket toppen.
Kommentera inlägget här: