Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Samlad röra

Kategori: Vanliga dagar

Jag går ofta och funderar hur det skulle ha varit om man varit frisk. För nu som nybliven 28 åring så ska jag släppa mina tidigare mål i livet, om jag inte fått världens bästa sjukdom. För jag kan inte säga att hjärntumör är en dålig sjukdom. För att man behöver inte säga mer än hjärntumör om någon frågar varför jag är trött eller varför jag inte jobbar. 
Hjärntumör och frågorna brukare skingra sig snabbare än räddslan för att bli smittad med ebola. Vissa roliga individer hänger faktiskt kvar med andra frågor.
 
Men jag skulle släppa min gamla plan och den var något åt det här hållet;
  • Jobba arslet av mig som soldat och spara ihop studiepengar.
  • Plugga distans i kurser jag behövde för att kunna läsa tex läkare. Ja, det var en dröm jag hade, men nu får jag lägga den bakom mig, tills jag kan plugga till det.
  • Sedan skulle jag tillbaka till militären som läkare.
Men nu blev det inte så och det är ok. Verkar vara åka tillbaka till hästarna hela tiden, vare sig jag vill det eller inte. Jag har försökt komma ifrån hästarna som jobb enda sedan skolan. 
Lyckades ganska bra i militären, men som jag kanske har sagt förr så lämpar sig varken skjutvapen eller tunga fordon en människa som inte bara har hjärntumör, utan också diagnosen epilepsi.
 
Men en bra sak efter min operation sommaren 2018 så orkar min hjärna att läsa. Nu har jag inte läst så mycket på grund av att jag har haft giftkrig mot min hjärna sedan sommaren 2018. Hjärnan blir då väldigt grinig. Sedan drar den med kroppen på dess shenanigans och det är inte lätt att vara frisk när man står under behandling.

Men sedan vet jag hur det känns att vara frisk, för det bästa med hjärntumör är att man är väldigt pigg i mellanåt.
Innan man ligger med huvudet ner i kudden igen.
Kommentera inlägget här: