Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Dagen som varit

Kategori: Vanliga dagar

Gick från 51'an idag med hundarna, på morgonen, kom hem och gav hästarna hö i hagen samt tog ut marsvinen i sina burar.
Efter det mockade jag efter hästarna, fixade lite på trådarna och käkade lunch. 
Märkte då att min vänster ben/höft inte var med på noterna, så jag la mig i soffan och till min glädja var det "Den Blå Ryttaren", dock så var det på ettan, så att det var ju ingen reklam, nackdelen om man blir kissnödig ;)

Läste lite om anställnings fördelarna för anställda soldater om man skulle bli sjuk/skadad och skrattade för mig själv, då det som står har ju inte gällt mig. Jag har inte fått någon hjälp från försvarsmakten direkt... Förutom att de inte har kickat mig.

Men runt 17 och efter två koppar kaffe så fick jag lite energi att gå ut till hästarna och ta in Laakso och träna honom lite lätt. Han har fortfarande ont efter sitt balltramp i somras och haltar lätt på den hoven, men sedan så fick ju hovväggen sig en ordentlig smäll och den nya hoven har inte nått mark än, så jag förstår att det inte är lätt då.
Men han skötte sig bra och vår Halter träning har verkligen gett resultat! 
Jag går inte längre och kollar vad Laakso ska göra härnäst, utan jag vet nu att han går snällt bredvid mig och har koll på vad jag vill istället :)

Tog också in Rain och borstade henne och filade lite på hennes hovar. Hennes dåliga hov har nu fått fram den dåliga delen av förhoppningsvis föredetta lamellrötan, så det är ett stort hål i hovväggen som jag får skölja rent med vatten och mild jodupax. 

Sedan följde jag med mamma till Kyras unghundskurs, fick mig en hel del bra tips därifrån och ska kolla om de kan ta in mig och Billy också, vilket skulle vara nyttigt för oss båda :)
Kommentera inlägget här: