Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Klar med höskörden

Kategori: Vanliga dagar

Igår så blev vi klara med höskörden för i år och jag var med för första gången sedan mitt epileptiska anfall för två år sedan! Det gick bra, men det kändes i kroppen att jag inte riktigt var i samma toppform som för tre år sedan. Men man får väll räkna med lite nergång i styrkan i samma veva att man skaffar sig hjärntumör med tillhörande behandlingar och biverkningar.

Men igentligen så skulle man kunna kalla höskörden för Tough Farmer. Det är hårt och tungt, plus att de enda dagarna man kör, är när det är som varmast på sommaren.

KOMMENTARER:

  • Erich säger:
    2014-07-25 | 15:06:45

    Though farmer? Är det 'tough' du menar? Varför skulle man kalla en skörd för (ordagrant) 'tuff/hård bonde'? Det låter helt befängt ju.

    Svar: När du varit med på en höskörd, så är du välkommen tillbaka.
    Rebecka B

Kommentera inlägget här: