Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Den 16/1-15

Kategori: Hästarna, Vanliga dagar

Ja, idag så hände inget speciellt, förutom att tanten Sessan visade sin briljans när hon "rymde" från mig och av alla ställen som man kan gå till, valde tanten en upp plogat åker som var isig och jättehård. Men tappra Sessan trotsade logiken och begav sig ut i full tripp!
...
Ja, hästar har det inte lätt att varken trava än mindre galoppera på ojämn mark och en frusen upp plöjd åker är inget undantag, så tanten trippade fram i sitt tappra försök att finna grönare marker...
Kom ganska enkelt ikapp henne, genom att länga ut mina steg och gå ikapp henne. Hon var rätt missnöjd när jag gick hem med henne igen, efteråt.

Sedan var dagen som sagt väldigt monotont som annars. Förutom att min tvilling kom hem :)

// Bernie B
Kommentera inlägget här: