Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Måndag igen

Kategori: Vanliga dagar

Så nu är semestern slut och jag får ta och börja blogga igen då.

Jag tror att från början så hade jag och Peo 10 platser och aktiviteter att utföra under vår semester, men efter lite tänkande så blev det bara 2 platser och så fullföljde Peo sitt mål om att gå 4 mil i veckan under hela hans semester.  
Vi prioriterade en lugn semester efter en något händelserikt år.

Så vi åkte först till Regnsjö i Hälsingland, till mina morföräldrar och hängde där i 6 dagar, med lite små enkla aktiviteter och promenader.

Sedan åkte vi till Tandsbyn i Jämtland, där Peos mor bor och var där i 7 dagar. Höll oss till enklare aktiviteter och hade det trevligt utan stress. Fick en väldigt bra marsvins-skötare i Tandsbyn och Macarena och Pepper fick sig en ny kompis.

Vi åkte visserligen hem förra söndagen, men valde att inte blogga så länge som Peos semester fortfarande gällde, då jag tycket att det är trevligare att inte sitta vid en dator och fundera om vad man har gjort om dagarna.

Men snart är hösten här i vilket fall, vilket kommer att bli mysigt. Med gulnande löv, mörkare kvällar och lite frost i luften. Det är min typ av årstid om jag ska vara ärlig. Så blir det även att fiska och jaga småviltet.

Tog det riktigt lugnt idag. Gick med Virus på hans promenader och hängde lite framför datorn utan någon större framgång på fantasi.

 

När Peo kom hem så gick vi en liten promenad tillsammans med Virus och eftersom vi gick förbi en hallonbuske med väldigt fina bär, så var jag klart tvungen att plocka hallon. Grabbarna fick gott vänta medan jag plockade.

 

Tittade på Team America för att vila våra sinnen med lite enkel underhållning.

 

///BernieB

Kommentera inlägget här: