Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Att gå 11 km

Kategori: Vanliga dagar, Virus

Idag så började min och främst Peos nya livsstil med att gå minst 1 mil fyra dagar i veckan. Så det ska bli 4 mil i veckan, förutom Virus alla promenader. 

Point taken.

Det är Peos mål, men jag är för dum för att låta den utmaningen vara. Så jag kommer att följa med på dessa turer. Är jag dum nog så slänger jag nog på mig min 60 l vandringsväska med, för att få mer utmaning och för att jag kan. Har aldrig påstått att jag är smart och står fast i den punkten.

Om någon vill ha en lättlurad hjärna, så är jag villig att byta.

Men idag så gick vi upp på Gruvberget, Peo, jag och Virus. Jag tyckte att det var riktigt härligt. Min ADHD2000 gick in och jag var allmänt cp i min mening. Pratade stup i ett med Virus och Peo, utan någon större framgång i någon kommunikation. Antar att de inte led av ADHD2000, med fokus på 50 saker samtidigt och ett starkt behov att göra ljud i form av diverse peppande ord, som Virus egentligen nog bara ville trycka ner i min hals igen.

Gick in på ICA i vilket fall innan vi gick mot Gruvberget och skulle bara köpa frukt. Kom ut med myggskydd, bubbelvatten, hundben, kex, Finn Crisp, mjukost med renkött och majonnäs på tub.


De så kallade frukterna såg Peo inte röken av. Även om de nu var till mig.
Det är inte lätt med en trasig hjärna och försöka vara ordentlig blir inte bättre heller.


Virus fick gå med sin klövje väska och bära på sin myggspray, leksaker, godis och täcke. Han tycker att det är ok, men när vi kommit upp på Gruvberget så var han helt slut. Hans vattenpauser längst hjälpte föga, stackarn var som sagt helt slut när vi kom upp. På råga av det så hade alla mygg legat och väntat på den korkade Örebroaren, betydligt smartare Östersundaren och den stackars hunden. Vi blev uppätna av de små kräken.

 
 

Kan även passa på att säga då puckot inte kunde läsa instruktionerna på det nyköpta myggskyddet, så fungerade det inte. Men för Virus spray behövs inga instruktioner, så det fungerade mycket väl.

Så länge man låter bli att spraya i ögon, mun och näsa, så är det inga problem. Kan av erfarenhet meddela att det inte hjälper för skyddet mot myggen och den smakar mycket illa.

 

 
På vägen hem så fick Virus lätting av packning. Om vi inte burit hans väska så hade vi inte kommit hem. Han gick som om han släpade på en bumling när väskan var på. Han går annars med gott mod och jobbar på bra med sin väska, men efter en rejäl backe och 5 km, så var han lite trött.

Nästan hemma så badade Virus under väg 97 och var lycklig över sin frihet att kunna springa runt i cirklar med sin egna ADHD5000. Peo och jag var imponerade över den lilla hunden som nyss varit död, nu var full av livskvalité.

 

//BernieB

KOMMENTARER:

  • Mormor säger:
    2016-07-04 | 21:27:13

    Toppen för Virus, han är nog skapt för promenader.

Kommentera inlägget här: