Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Hur man hamnar i Boden.

Kategori: Marsvinen, Vanliga dagar, Virus

Ja, det är nog inte det svåraste som man kan göra här i livet. Man köper en biljett av lämpligt färdmedel och åker till Boden.  Väl där så hittar man ett ställe att bo på.

En säng och tak över huvudet är rätt bra att starta med.

 

Jag valde att flytta ihop med min pojkvän. Ett rätt klokt beslut. Slutade med hästarna och flyttade upp. Med mig har jag min hund Virus, marsvinen Macarena och Pepper och en hel del böcker som borde läsas ut. Men det kommer det med. Min syster tog Rain till Västerås och har det trevligt. Även om Rain klagar på att det inte är ett året om bete i hennes nya hage.

 

Men jag ska försöka göra ett seriöst schema åt mig att följa, så att jag får tid att läsa, skriva på min författarkurs och så tid åt djuren, så som Virus promenader och att bråka med marsvinen.

För nuförtiden så ligger jag på min rygg och tittar på rätt värdelösa anime serier, vars fakta verkligen kan ifråga ställas. På det bör min mat verkligen prioriteras.

 

En bra sak som jag gör är att jag ser till att Virus får komma ut på sin morgonpromenad, innan jag gör mina behov här i livet. Men efter det så borde jag se till att jag får lite läsande gjort och så att jag skriver på datorn, nu när jag ändå är ensam om dagarna. Virus är annars en bra ”partner in crime” på att hitta på saker om dagarna. För tillfället är det dock för varmt för det. Men nu så ska försäkringskassan kontakta mig från Boden, så att jag kanske kan komma igång med något kul och få lite mer rutin här i livet.

 

Men eventuellt så borde jag gå upp samma tid som Peo och få Virus gjord och så kan jag sätta igång med att arbeta med att skriva och sedan ta raster och äta mat vid en normal lunchtid. Sedan kan jag vara ledig på helger eller när Peo är ledig.

 

Men skriva lite mer om Boden. Jag tycker att det är en helt ok stad. Har inte hunnit vara i Boden så mycket, men det finns en hel del att göra där. Bland annat militär muséet och Havremagasinet, som jag har för mig att det är en konstutställning. Vill man bada, så finns det så många möjligheter, att man knappast kan hinna testa alla på en månad.

Men de har ett inomhus bad som heter Nordpolen, där det finns en in bakgrunds historia om att eftersom kommunen är tvungna att ta de som är billigast, så fick de ta det företag som gav lägsta offert. Det slutade med att det företaget gick i konkurs och Bodens kommun i vilket fall fick laga det bristfälliga bygge som företaget gjorde.


Annars så är Boden en stad som verkligen älskar att ha högerregeln där man inte borde ha högerregel. De har det på vältrafikerade vägar, som i min mening borde få vara huvudleder. Men det är min tanke om trafiken i Boden. Men de för näpna bilisterna i Boden är vänliga nog att inte köra in en Örebroare som inser försent att det nog är högerregeln.

 

//BernieB

KOMMENTARER:

  • Mormor säger:
    2016-07-01 | 18:15:55

    Bra att du skriver ner några rader från Norrland. Vi kommer upp med Husvagn i sommar. Får bestämma närmare. Ikväll kommer Robin o Malin upp 4 dagar. Nu regnar det. Ha det bra i Boden. Kram Mormor🌺🌸🌹🌼

    Svar: Jadå, ni är så välkomna så 😊
    Rebecka B

Kommentera inlägget här: