Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

It is raining cats and dogs

Kategori: Vanliga dagar, Virus

Idag så var det riktigt varmt. Igen. Det bestämdes rätt snabbt att Virus och vi inte skulle gå milen i den värmen. Det var för varmt. Virus höll med om det, då han efter sina behov ville gå hem igen.

Det här med värme är inte direkt vår melodi.

Men jag känner mig riktig nöjd över min budget som jag och Peo gjorde igår. Gjorde till och med en liten lista till onödiga saker som jag ska spara pengar till. Peo blev också sugen på att göra en egen sådan lista. Men den blir en mindre fåfäng lista. Typ ingen hårfön eller plattång. Men efter en kort tur med Virus och gett de små franska flickorna fått en halv isbergssallad att knapra på, så drog vi och storhandlade på Storheden.

Det där med att ha en lista när man handlar är en väldigt bra sak när man handlar mat med mig. Jag är väldigt duktig på att hitta ”Bra att ha saker!” när jag handlar. Kom undan med att köpa tre stycken runda Wasa knäckebröd, för att få en smart burk på köpet och ett MYCKET VÄLBEHÖVD tvålfat. Råkade komma med en nagelborste också. Det är inte hela världen, med själva idén med en budget och spara ihop pengar till en bra buffert, är att man inte gör onödiga inköp. Som mina tre stycken runda Wasabröd och en burk. Vi som mycket sällan äter de där runda bröden. Förutom att de med kanel är goda på vintern med te.


Men tvålfatet hade jag glömt att skriva upp på listan och en nagelborste kan man inte leva utan.

Stod och dreglade vid ”Ben And Jerrys” glass ett par sorliga sekunder innan vi gick vidare. Virus fick fjäskgodis och så ska jag göra blodpudding godis till honom någon dag.

När vi åkte hem så tog vi omvägen genom Avan. Det var en trevlig väg. Men de byggde om den vägen. Det regnade också. Vägen var i huvudsak grus. Det regnade väldigt hårt. Engelsmännen skulle säga ”it is raining cats and dogs”…

Min svarta lilla bil var inte ren längre när vi kom hem. Den var väldigt skitig. Jag kommer för den delen inte heller köra den vägen så länge som den vägen byggs om. Men så fort den är klar så ska jag med fördel åka den rara vägen, som är helt klart lugnare än 97’an.

 

Men även om det regnade kubikmeter med vatten över Avan och österut, så var Sävastön torr och varm. Men inte lika varm som tidigare.

Men Peo och Virus gick ut på en grabbtur, där bara män var inbjudna enligt Virus. Det blev självklart milen.

Jag var hemma och tog det lugnt. Sov lite, organiserade kylen och frysen och diskade. Det var även min tur att laga mat idag och det blev Chicken Nuggets med grönsaker, dip och couscous. Det är riktigt gott med egengjorda nuggets, även om det är rätt kladdigt att få på mjölet på kycklingfilén, sedan bada i ägg och efter det är det ner i ströbröd. ”I’M THE DOUGH MONSTER!” säger mina fingrar. Typ.

När det kommer till att steka det, så kan vi ta det på en gång. Jag suger på att steka saker. Men att fritera i olja är en helt annan saga. Så jag körde på att fritera med så lite olja som möjligt.

Det gick, så jag kan inte klaga.

 

//BernieB

Kommentera inlägget här: