Bernie B

En liten blogg om mig, mina djur och mitt lilla liv

Virus och Sävast

Kategori: Vanliga dagar

Då vi tekniskt sett bor i Boden, så ska jag bara poängtera att själva samhället som jag bor i heter Sävast och ligger ca 1 mil sydost om Boden. Men det är riktigt fint här i Sävast och Sävast ön. 

Virus gillar att bo här, även om den större delen av befolkningen tror att Virus vill äta upp alla och jag kan inte säga att jag är direkt förvånad över det. I vilket fall när vi möter andra hundar. Virus vet inte hur man hälsar på andra hundar eller vad man ska göra med de. Hans primära uppfattning är att vara en stor och farlig hund, och jag kan hålla med att få vara på den publika sidan av Virus uppförande kan vara lite… speciellt.

 

I mina ögon är Virus fortfarande en liten pojke, med valpansikte och mörka bedjande ögon och ett psyke som fortfarande är väldigt barnslig och som inte riktigt kan ta in kommandon.

 

De andra ser en livsfarlig, hundätande 50 kg kamphund.
Han är av gammal vaktande gårdshunds ras.
Men det hinner jag inte att förklara när flesta småspringer förbi.

 

Men Virus gillar Sävast. Det finns många möjligheter att bada med en närliggande tjärn, där vi dagligen blir utskällda av en and. Sedan har vi Luleälven. Det är lite mer trixigt att komma ner dit. Då det saknas en riktig badplats så måste vi klättra nerför en mycket brant backe på 3 meter. Men väl nere så är det fint och Virus njuter för fulla muggar i Luleälven och jag undrar varje gång varför jag inte kan packa med mig badkläder och sedan bada tillsammans med Virus.

Vårt tredje alternativ är en liten instängd ”å”, som omsluter Sävast ön. Där finns det en avskild tunnel med en stenkross strand som går under väg 97. Det är ok, även om den är instängt vatten som inte rör sig lika mycket som Luleälven. Så jag är inte fullt lika sugen att hoppa i det vattnet. Men häromdagen så var det rätt lockande, då det var rätt varmt under solen.

Men idag så åkte jag och Virus till Piteå efter att vi tvättat tvätten.
Peo var nämligen på en SMC KNIX utbildning och roade sig. Jag roade mig med att ha en spelförmiddag samt gå med Virus och möta en massa hundar. Men till min förvåning så sa han inte något så länge han hade sin kampleksak i munnen, så han fick fortsätta ha sin kampleksak i munnen.

Men för att komma till Piteå och det som hände där.

 

Virus på Piteå Dragracing bana..
Tror jag.
 

Virus blev påhälsad av en stor schäferhane. Virus blev så låg och man blev ytterligare en gång påmind att han är väldigt osäker med andra hundar. Gjorde några försök att skrämma bort schäfern, men han tyckte bara att Virus var hel festlig. Virus tyckte att det var olaga påhopp av fula schäferhanar och jag blev kär i schäfer igen. Men efter att ägaren kom och ropade till sig sin hund, så ville Virus väldigt gärna åka hem och var väldigt med på att kliva in i bilen igen.

 

Den lilla gruppen med moppeister 
 
Har dock ett problem med Virus i bilen… Han knäpper alltid upp sitt bälte av misstag när vi åker. Så jag får åka in på en ficka och knäppa fast den lilla mannen minst 1 gång/ åktur.

 

Kommentera inlägget här: